IJsbaan gesloten

Allen bedankt voor de inzet.

Hieronder staat een opsomming van alle werkzaamheden en activiteiten die hebben plaatsgevonden.
Dankzij de inzet van de vele vrijwilligers is het ons opnieuw gelukt om de baan als eerste in de regio te openen en open te houden. Op zaterdag 13 januari zijn wij reeds begonnen met de voorbereidingen.
Het plaatsen van vlaggen, muziekinstallatie, reclamebord en banken. Daarnaast werd het parkeerterrein geegaliseerd. Na enkele nachten vorst viel er op dinsdag 3-5 cm sneeuw op een ijslaag van 2-3 cm. Dinsdagavond hebben wij gelijk geprobeerd om de sneeuw van het ijs te krijgen. Dit was helaas niet mogelijk en dus hebben wij alleen de buitenste 3 meter vrij kunnen maken.
Woensdagmorgen bleek dat de ijsvloer zelfs nog niet in staat was om de sneeuw te dragen en dat de sneeuw zich vol water had gezogen. Daarop hebben wij besloten om de sneeuw onder water te sproeien. Dit hebben wij drie dagen achter elkaar herhaald en langzamerhand ontstond er een prachtige ijsvloer. Vanaf donderdag was de baan grotendeels beloopbaar.
Zaterdagmorgen hebben wij 6-7 cm ijs gemeten en de baan kon als eerste landijsbaan in de regio open.
Ondanks de ontzettende drukte op zaterdag bleef de baan in bijzonder goede conditie. Zaterdagavond hebben wij de baan geveegd en nog een keer extra besproeid met water.
Zondag lag er opnieuw een prachtige ijsvloer. Om 9:00 ‘s morgens heeft de STGAlbergen getraind (zie website STG) en daarna hadden wij de drukste dag in onze historie. Helaas zondagnacht viel er opnieuw een dik pak sneeuw. Door de wind lag er op de baan een laag van 3 tot 10 cm sneeuw.
Maandagmorgen 9:00 uur tot ‘s avonds 21:00 uur is er continue een ploeg van ongeveer 30 vrijwilligers een grote kraan en een minikraan bezig geweest om de baan sneeuwvrij te krijgen. Omgerekend 15.000 m2 gemiddels 7 cm sneeuw dat is ruim 1000m3 sneeuw
Dinsdag kon de baan weer open en werd de eerste schoolwedstrijd door de Heilighartschool verreden. Dinsdag avond-nacht hebben wij de baan gedweild met warm water.
Woensdag heeft Kadoes haar wedstrijden verreden.
Donderdag hadden wij geen wedstrijden Donderdag avond is de baan opnieuw geveegd en plaatselijk zijn enkele scheuren dichtgegoten met warm water.
Vrijdagmorgen heeft de onderbouw van Kadoes geschaatst en na de middag werden de wedstrijden van de Mariaschool uit Reutum gereden. Vrijdagavond is de baan opnieuw gedweild met warm water en zaterdagmorgen hadden wij de mini-elfstedentocht. Hieraan werd deelgenomen door 200 kinderen tot 12 jaar en dit was zeker voor herhaling vatbaar.
Zaterdagmiddag konden we met zijn allen nog een keer genieten van het ijs.
In verband met de weersverwachting en in overleg met de KNSB hebben wij het Overijssels Kampioenschap Marathon op zondagmorgen afgelast.

Prachtig ijs (niet zwart), veel inzet van vrijwilligers, een goed humeur van alle gebruikers en 20.000 bezoekers op de website hebben er weer toe bijgedragen dat de IJSCLUB ALBERGEN terug mag kijken op een prachtige ijs periode.

Later deze week volgen er meer foto’s

Nogmaals bedankt.

.